Hiss och diss




 
INSTAGRAM är något jag verligen gillar. Varje morgon när jag vaknar så trycker jag upp instagram. Tråkigt i skolan? Se om någon uppdaterat instagram. Kommer hem från skolan  - dags att titta igen. När man gör läxorna.. ja då kan man ju ladda upp en rolig bild till och med! Sen måste man kolla instagram innan man somnar också. Tycker det är roligt att lägga upp bilder och se mina vänners bilder osv, det är väl lite som blogg, fast lättare! 


HÖSTEN är ju så mysig. Fina boots, mysiga stickade tröjor och roligt med lite färger. Man kan ta underbart fina bilder och man kan hitta anledningar till att bara sitta inne och mysa en hel dag. Jag gillar verkligen inte regn och blåst, men fina höst dagar är underbart. När man kan matcha ihop sina snygga skor med någon fin tröja, en väska, en mysig halskduk, en jacka och vantar. Eller sitta på ett mysigt fik och dricka varm choklad. Ja, hösten är inte så dum. 

 

Facebook är tråkig.  Typ 99% av alla använder det, visa mer och visa mindre. Men man är liksom en användare, man går in där, dag efter dag och har koll på allt. Har inget emot facebook i sig egentligen, använder det själv mest för att kunna snacka med vänner i chatten, lätt att skriva där om man vill personen något osv, även för att gilla sidor för tex. artister och få update om dom, även om man är med i tävlingar så är mycket via facebook. Vad jag inte gillar på facebook är tex när folk skriver "Gilla min status om jag ser det minsta lilla bra ut". ÅH Sluta. Alla är fina på sitt sätt. Och blir personen som skrivit det ledsen om personens bästavän inte gillar? Tänk om bästavännen helt enkelt missar din stauts.. det betyder väl inte att hon/han tycker du är ful, right? 

Eller, många som skriver "Gilla statusen så betygsätter jag ditt utseende från 1-10". Så om man får en 10 är man superduper snygg och om man får en 1 så är man bara lite fin? Eller helt enkelt ful?. Sen är det ju också så, de man känner mindre, då skriver man lägre siffror, även om man kanske tycker att personen som gillat är jättefin! Jag tycker inte man ska sätta siffor på personers utseende, det spelar liksom ingen roll. Någon kan ju få dåligt självförtroende pga sånt och jag är en sån person som vill få alla att insée att man är fin som man är och man duger.

En sak till (detta blir långt!!). Ibland skriver folk "Gilla denna statusen så skriver jag exakt vad jag tycker om dig i chatten". 
Alla ens vänner gillar, man skriver till alla hur mycket dom betyder för en osv osv. Men sen så gillar den personen som man inte gillar lika mycket, vad gör man då? Antingen så ignorera man personen, eller så skriver man kanske "Du är snäll". Vad man än gör av det, så gör man fel. Man skriver i statusen att man ska skriva i chatten om man gillar, men skriver man då inte så blir det fel där. Men skriver man "du är snäll" då skriver man ju inte EXAKT vad man tycker om den personen, om man nu egentligen inte gillar den. Fattar ni? 

Och saken är den, alla vill bara ha massa LIKES. Åh vad det är coolt att ha 154515 likes. Ja, shit du är kändis nu. Du är snart känd i hela USA. Kan jag inte få din autograf!!!???. Nej, seriöst. Tycker sånt är sååå drygt. Kan ju lika bra skriva "kan inte alla gilla min status för jag vill ha många likes?". Det är i princip samma sak. Tror faktiskt inte att det är bara jag som tycker såhär. 

 
 

Kommentarer
Skrivit av: Elin

håller med både på hiss o diss!;)

2012-09-30 - 18:35:01
URL: http://bbaraaelin.blogg.se
Skrivit av: julia

håller verkligen med dig! :)

2012-09-30 - 21:49:36
URL: http://jjuliees.blogg.se
Copyright
-Alla bilder är tagna av oss om inget annat anges. Det är förbjudet att kopiera.
-Designen är gjord av oss. Vi svara på design frågor, bara skicka en kommentar.

Övrigt
-Lägg ej er tid på att skriva taskiga kommentarer.
-Bloglovin eller länkbyte? Fråga oss så svarar vi!
-OM NI SVARAR PÅ EN KOMMENTAR, SKRIV TILL VEM NI SVARAR SÅ ATT VI LÄTTARE KAN SVARA PÅ RÄTT KOMMENTARER.
(Sv till Rebecka/Sv till Angelica)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0