SVAR

Favoritkändis?
Rebecka: Åh nej vad svårt att välja en. Jag tycker alla i DH. eller nej inte alla. Det får nog blir Eva Longoria, Teri Hatcher, Felicity Huffman, Marcia Cross (huvudpersonerna) & William Beau Mirchoff! Detta blev bara skådespelare...
Angelica: One Direction... eller dom är ju 5. Gillar Demi Lovato också!

Favoritmat?
Rebecka: Kyckligtallrik med pommes och tzatziki från pizzerian, hihi. Och jag älskar skolans stekta fisk!
Angelica: Grillat kött med potaitssallad eller pommes. Muuuuuuuuuuuuums!

Hur mycket shoppar du för per månad?
Rebecka: Oj, detta har jag typ ingen koll på... Jag handlar olika för varje månad. Men just nu håller jag på och spara (vilket går sådär) så det blir inte så jättemycket nu.
Angelica: Ja, bra fråga. Det är helt olika, men inte överdrivet mycket ändå.

Hur många Besökare har ni?
Rebecka & Angelica: Nu på senare tid har vi haft 400-500 unika.

Vad är det absolut VÄRSTA du gjort?
Rebecka: Oj, ingen aning... Verkligen, jag vet inte..
Angelica: Jag har ingen aning, kommer inte på något just nu!

Vilken är din idol?
Rebecka: Jag ser upp till stora fotbollsspelare som t.e.x. Messi! Men om det ska vara en sångare så är det nog Bruno Mars, jag bara älskar hans låtar och texterna! (har berättat om mina skådespelarfavoriter innan).
Angelica: Jag ser upp till One Direction, helt klart. Det är inte för hur dom ser ut osv, men man kan typ reletera till deras låttexter, från ditt perspektiv, och om man är ett stor fan så vet man hur killarna är som personer, och det är sånt jag gillar. Så helt klart One Direction! :)

Glass eller Godis?
Rebecka: GODIS! - choklad! mmmmm mums! haha nä men jag tycker om glass också på sommaren! :D
Angelica: Nu blev det svårt... har inte ätit godis på skiitlänge men väljer nog det ändå. CHOKLAD is tha shit!

Mobil eller Dator?
Rebecka: Fy vad svårt.. Jag vill ha båda! :( Jag hade valt datan ändå, man kan göra mycket mer på datorn. allt man kan göra på mobilen kan man ju göra på datan också förutom att ringa då ju..
Angelica: Dator... eller asså.. jag vet inte. Man kan ju göra mer på datorn men mobilen är smidigare... ja, det blev svårt...

Tv4 eller SVT?
Rebecka: inget av det? KANAL 5 är det som gäller!! Desperate Housewives går ju där! ;) kanal 3 e också bra! fast dom var inte med som alternativ! :( men jag kollar typ aldrig på svt eller tv4..
Angelica: Tv4, även om de har way to much reklam!

Vad är det pinsamaste du gjort framför ett gäng polare?
Rebecka: Jag vet inte. Jag skäms inte över saker emot mina kompisar, det är bara att skratta bort det då så jag kommer inte på något speciellt.
Angelica: Jag vet faktiskt inte... är ju med sånna personer jag trivs att vara med och för mig finns det inte så mycket pinsamt. Klart man kan göra något pinsamt men, som Rebecka skrev, man kan skratta bort det. 

Varför valde ni att starta en blogg tillsammans?
Rebecka: Andledningen till att jag frågade Angelica... Eller var det hon som frågade mig? Jag vet inte men i alla fall hade jag tänk på det och det var för att jag tycker det är enklare att vara två om bloggen.. jag vet inte riktigt hur jag ska förklara..
Angelica: Jag tyckte det lät som en rolig grej att göra, vilket det är. Vi förväntade oss dock inte att komma på mest aktiva listan, men det är superkul att vi lyckades ju! Tycker också det är kul att kunna läsa vad Rebecka skriver och det finns något för alla på vår blogg!

Vilka är för- & nackdelarna med att vara två om bloggen?
Rebecka: Fördelarna är ju att om man inte har tid att skriva så kan den andre skriva så blir det alltid någon som skriver. Nackdel är att man vet inte riktigt vem komentarerna är till så därför ber jag er igen att skriva vem ni komenterar till!
Angelica: Fördelar: Lätt att hålla bloggen uppdaterad, blandat innehåll. 
Nackdelar: Svårt att reda ut alla kommenaterer

Vad är det bästa du vet?
Rebecka: Fotboll, desperate housewives, lov och såklart min familj och vänner!
Angelica: Vänner, familj, träning, sommar, lov... ja, allt som får mig att må bra!

Gillar du jordgubbar?
Rebecka: Ja asså jag vet inte, jag är allergisk mot jordgubbar, eller var i alla fall innan har testat äta lite nu så ja jag gillar det!
Angelica: JAAAAAAA det är överdrivet gott!!

Är du kär?
Rebecka: Nja, jag vet inte riktigt...
Angelica: Nepp... om nu inte kändisar räknas.. inte? Ne, okej. 

Vem är din förebild?
Rebecka: Hmm, jag ser som sagt upp till stor fotbollsspelare som Messi.. & även Eva Longoria. 
Angelica: One Direction

Vilket är ditt favoritämne & vilket är det värsta ämnet i skolan?
Rebecka: IDROTT, är helt klart mitt favoritämne! Det värsta är typ alla andra.. haha nä men typ alla NO- & SOämnen.
Angelica: Jag gillar engelska som ämne, dock är våra lektioner ganska tråkiga... det värsta är NO!

Hur kommer det sig att ni är grannar och så himla bra kompisar?
Rebecka: Ja, det är väl självklart egentligen, jag har växt upp med att alltid ha Angelica vid dörren brevid. När vi var små "lekte" vi alltid och nu umgås vi väldigt mycket. Vi har ju gjort allt tillsammans! Det är så skönt att ha någon som man bara kan gå över till och hitta på saker! Angelica är en jättebra vän, jag kan verkligen snacka med henne om allt!
Angelica: Vi har växt upp med varandra, vi har gjort jättemycket tillsammans. Vi har bråkat, skrattat, lekt, ja gjort det mesta. Vi är ganska olika, men det är nog det som gör att vi fungerar så bra tillsammans! 

Vem/Vilka är dina bästa kompisar?
Rebecka: Jag har ingen så jag kan peka ut som är bättre än dom andra. Jag har Angelica som jag växt upp tillsammans med. Erica, som är en ut av mina barndomsvänner. Hanna & Linnea som jag gick tillsammans med från dagis till 6:an. Johanna & Lovisa som jag gick i samma klass som i 6-års till 6:an. Tina, Malva, Alexandra & Diyana som jag lärde känna i 7:an. Josse som jag lärde känna genom fotbollen. Min underbara kusin Annie... Ja jag kan inte välja någon!
Angelica: Har inte bara en bästa vän, har många vänner och alla är bra på sitt sätt. Rebecka, Erica, Terese, Jenny, Lovisa, Julia, Johanna.... the list goes on!

Vilken är din favoritlåt?

Rebecka: Hmm, det förendras hela tiden. Men en låt som jag har älskat frånm första gången jag hörde den fram till nu och föralltid är "Just the way you are" med Bruno Mars. Den har betytt mycket för mig
Angelica: Har många, men lite tips:
Call me maybe - Carly Ray Jepsen
One Thing - One Direction
The A team - Ed Sheeran
Want U back - Cher Lloyd
Somebody that i used to know - gotye, kimbra
More than this - One Direction

Hur är en bra blogg enligt dig?
Rebecka: Jag tycker man ska uppdatera ofta och ha en snygg design som är tilltalande!
Angelica: En snygg design tycker jag är viktigt, kanske passande färger. Mycket bilder och inte för mycket "klockan ett gjorde jag det, sen gjorde jag det..." utan mer skriver kanske om en händelse per dag. Musiktips, kläder/smink... ja, varierat. En sak jag tycker är viktigt - SERIÖSA INLÄGG. Inte "inte dag var jag men min abv <3333333333333333333333333333" och inte någon fjorits stil. Big NO för mig.

Hur är din drömkille, utseénde, personlighet o.s.v.?
Rebecka: Hmm... Snygg? haha nä det är inte det viktigaste. Tycker man om personligheten så tycker man att han e snygg också. Han ska vara snäll och bry sig om mig och vad jag vill. Utseénde spelar inte så jättestor roll men ska vara lång. Brunt hår kanske och gröna ögon haha nä jag vet inte det spelar ingen roll...
Angelica: Typ sånna killar som only have you. En kille man kan vara sig själv med och en som inte ställer massa krav på hur man ska se ut osv. En som gillar dig för den du är. 




Vad fotar du med?
Rebecka: Min kamera Canon EOS 1100D.
Angelica: Min Nikon D3000.

Favoritserie på tv?
Rebecka: Ja, svårt att missa kanske men min favoritserie är Desperate Housewives! :D


Angelica: Får väl svara Gossip girl på denna, har inte sett så många avsnitt, men ska lätt se det i sommar!

Varför bloggar ni? Vad är roligast med att blogga?
Rebecka: För att sen kunna kolla tillbaka i arkiven och se vad jag gjorde när jag var i denna åldern! Att kunna dela med sig av sin vardag.
Angelica: Det kommer bli roligt om några år att läsa vad vi gjorde under sommaren mellan åttan/nian, hur vi upplevde saker, hur galen Rebecka var i DH, hur mycket jag gillade 1D... och sen är det kul att visa upp bilder man tar osv :)

Vad är ditt bästa smiktips?
Rebecka: Hmm, det jag är mest beroende av är läppglans men det är nog inget sminktips haha. Jag kan rekomendera att använda ögonskugga, det är så himla fint! och att lägga bronspuder på kinderna ser alltid fräscht ut!
Angelica: Don't need make-up, to cover up... haha, asså jag är den sämsta smink-människan.. next question please

Favorit ben & jerrys?
Rebecka: Jag äter faktiskt inte Ben & jerry glass för ja tål inte dom tror jag.. :/
Angelica: Cookie dough! Loveeeeeeee 

Favorit sångare/sångerska/band?
Rebecka: Bruno Mars, Rihanna, Jessie J mfl.
Angelica: One Direction, Ed Sheeran, Cher Lloyd, Olly Murs, Bruno Mars, Chris Brown, Adele.. finns många!

Varför började ni blogga?
Rebecka: som jag skrev innan, för att senare i livet kunna titta tillbaks o se vad jag gjorde! :D
Angelica: Ja, för att senare kolla tillbaka på sånt vi har gjort!

Har du en pojkvänn & isf hur är han?
Rebecka: Nej!
Angelica: Forever alone här.... nej, men no boyfriend. Klara mig bra utan nu iaf.

Vad är det sämsta du vet?
Rebecka: Orättvisa, fattigdom (& prov/läxor.. haha)
Angelica: Bilder på små barn som har det svårt, inte får mat osv. Och bilder på djur som dödas osv. Tycker det är hemskt att se. Annat dåligt är ju läxor, regn, blåst... men det är ingenting jämfört med barn som dör av hunger.

Vilken är din favoritsport & varför det?
Rebecka: Fotboll! för det har jag spelat i 4.5 år nu och jag tycker det är superroligt!
Angelica: Går inte på någon sport! Har gått på handboll och dans, men slutade för att jag inte hade intresset längre. Nu mera springer jag hemma, vilket, enligt mig, är riktigt skönt :)

Vad vill du jobba med när du blir stor?
Rebecka: Jag har faktiskt egentligen ingen aning. Jag vill ha ett jobb där man tjänar mycket typ advokat, mäklare eller något sånt. Sen vill jag jobba med att hjälpa dom fattiga i Afrika men det är kanske inget riktigt jobb..
Angelica: Asså, jag har ingen aning. Hade tyckt det var coolt att på något sätt göra skillnader i världen. Hjälpa dem som har det svårt osv. Samtidigt vill jag bli fotograf, men man tjänar inte så mycket på det. 

Var ska du gå på gymnasiet?
Rebecka: Ingen aning. Jag vill i alla fall gå fotbollsgymnasium! :D
Angelica: Vet inte. Det skrämmer mig att om ett år vet jag det. Måste börja tänka på det mer till hösten...
Men, min dröm är att åka som utbytesstudent efter nian!
Har du några husdjur?
Rebecka: Ja en sköldpadda som heter Sack.
Angelica: Två katter, Tussi och Zorro, och en kanin som heter Zotiz!

Har du några syskon?
Rebecka: Ja jag har en lillbror som är supersnäll.
Angelica: Två storebröder!

Vilket land vill du helst resa till?
Rebecka: Jag vill gärna åka till USA!
Angelica: Storbritaninen och USA!  

Är du allergisk mot något?
Rebecka: Ja, men det håller på att växa bort men jag är allergisk mot ägg, jordgubbar och jodnötter fast jag kan äta lite i alla fall. Har även pollenallergi! -.-
Angelica: Det är inte riktigt allergi, men nyklippt gräs gör så det kliar i näsan typ..

Tränar du något, isf vad?
Rebecka: Jag tränar fotboll! det är superkul! går även powerwalk och joggar!
Angelica: Är ute och joggar här hemma, gör även mag och ben övningar och kör powerwalks ibland! 

Vilken spelar plats har du i ditt lag?
Rebecka: Jag brukar oftast spela vänster yttermittfält.
Angelica: Spela inget, men har spelat handboll och då var jag oftast 9-meters spelare!
Drömjobb?
Rebecka: Hmm, jag vet inte, jag vill ha ett jobb där man tjänar mycket! hihi..
Angelica: Tänk ändå vad coolt att vara en KÄND fotograf som får fota massa modellbilder till tidningsomslag, fota kändisar till album-omslag och tjänar mycket pengar...

Var köper du dina kläder?
Rebecka: Jag köper mina kläder mest på Gina Tricot, H&M, Vero Moda & Cubus. Självklart handlar jag lite då & då på Lindex, Kappahl, Vila, BikBok osv..
Angelica: H&M, Gina, Vero Moda, JC, Cubus, Kappahl, Lindex, BikBok... ja, typ samma. :)

Favoritklädesplagg som du äger?
Rebecka: Svårt att välja bara en.. Har många kläder som jag tycker om!
Angelica:  Herregud vad svårt!.. Nu för sommaren så är det väl shorts och typ somriga linnen :)

Använder du hjälm, om inte får du cykla utan hjälm för dina föräldrar?
Rebecka: Nej. Jag är 15 så jag  behöver inte men jag använde inte hjälm innan heller..
Angelica: Jag cyklar aldrig för att jag måste ha hjälm, men om exakt en månad så är jag 15 och då slippe jag. One month to go...

Vet vet, svaren kom upp väldigt sent. Men bättre sent än aldrig, right?
/ Rebecka & Angelica

Trackback
RSS 2.0