50 mm objektiv

Jag har fått låna ett 50 mm objektiv av min kusin och har prövat det lite nu i helgen när det varit fint väder! Åh, älskar det objektivet.

Dock kan det vara lite svårt i början med att få till rätt fokus osv. Det är ju ett fast objektiv och det gäller att inte vara för nära objektet, men inte heller långt ifrån. Men får man till det rätt kan bilderna bli riktigt snygga!

Vad gillar jag med objektivet då?
Att det är ett fast objektiv som ger bra skärpa i bilderna! Får man fokusen rätt så blir det fokus på en punkt och bakgrunden blir suddig - as it should be! 

Har ju endast lånat detta objektivet och kommer nog sakna det när jag måste lämna det ifrån mig, men samtidigt är det kul att få prova för att veta vad man kanske själv vill köpa. Objektivet är riktigt bra till porträttfotografering, så om man, precis som jag, gillar att fota porträtt är ett 50 mm objektiv bra att ha! Det tar lite tid att lära sig, men träning ger färdighet! :) 


Kommentarer
Copyright
-Alla bilder är tagna av oss om inget annat anges. Det är förbjudet att kopiera.
-Designen är gjord av oss. Vi svara på design frågor, bara skicka en kommentar.

Övrigt
-Lägg ej er tid på att skriva taskiga kommentarer.
-Bloglovin eller länkbyte? Fråga oss så svarar vi!
-OM NI SVARAR PÅ EN KOMMENTAR, SKRIV TILL VEM NI SVARAR SÅ ATT VI LÄTTARE KAN SVARA PÅ RÄTT KOMMENTARER.
(Sv till Rebecka/Sv till Angelica)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0